Die Arbeitsgruppe zieht um!
Wir wechseln im Wintersemester 2021/22 an die Universität Bamberg. Ab 15. Oktober 2021 übernimmt Fabian Beck den dortigen Lehrstuhl für Informationsvisualisierung.
Neue Webseite der Arbeitsgruppe: https://www.uni-bamberg.de/vis
Publikationen
Publikationen der Arbeitsgruppe, die seit 2016 erschienen sind. Frühere Publikationen von Fabian Beck sind auf Google Scholar oder DBLP zu finden.
Art der Publikation: Beitrag in Sammelwerk
Visualizing AI Playtesting Data of 2D Side-scrolling Games
- Autor(en):
- Agarwal, Shivam; Herrmann, Christian; Wallner, Günter; Beck, Fabian
- Titel des Sammelbands:
- Proceedings of IEEE Conference on Games
- Seiten:
- 572-575
- Veröffentlichung:
- 2020
- Schlagworte:
- artificial intelligence, playtesting, visualization
- Digital Object Identifier (DOI):
- doi:10.1109/CoG47356.2020.9231915
- Volltext:
- Visualizing AI Playtesting Data of 2D Side-scrolling Games (854 KB)
- Vortrag zu dieser Publikation:
- IEEE Conference on Games 2020
- Aufzeichnung:
- https://youtu.be/H6q7kLKfqRw
- Zitation:
- Download BibTeX
Kurzfassung
Human playtesting is a useful step in the game development process, but involves high economic costs and is time-consuming. While playtesting through artificial intelligence is gaining attention, it is challenging to analyze the collected data. We address the challenge by proposing visualizations to derive insights about level design in 2D side-scrolling games. To focus on the navigation behavior in the level design, we study the trajectories of computer agents trained using artificial intelligence. We demonstrate the effectiveness of our approach by implementing a web-based prototype and presenting the insights gained from the visualizations for the game Sonic the Hedgehog 2. We highlight lessons learned and directions to customize the approach for other analysis goals of playtesting.